Monday 11 December 2017

Forex trading daily range indikator


Avancerat system 14 (Enkel handel med Daily Range) Inskickad av Användaren den 6 mars 2009 - 07:22. Inskickad av Stuart (BE) Denna metod är i grunden att göra med vad ett par flyttade som föregående 24-timmarsperiod. I detta kommer jag att använda GBPJPY, men man kan använda den på några par. Du väljer din egen 24-timmars rörelse - här kommer jag som exempel att använda 21:00 till 21:00 GMT1 (min lokala tid). Markera High, Low och Close för valda 24 timmar. Till exempel var GBPJPY för de senaste 24 timmarna: H138.67 L136.00 och C138.13 Nu var den totala rörelsen (hög låg) 267 pips. Du ställer in dina köp - och säljorder 25 av 267 totala flytten borta från Stäng priset. Därför är 25 av 267 pips 67 pips, så dina beställningar skulle vara: KÖP på 138,80 (Stäng 67 pips) SÄLJ vid 137,46 (Stäng - 67 pips) Ställ din TP även bara 25 av de föregående dagarna flytta - i det här fallet också 67 pips. I teorin, om det valda paret sedan flyttar bara 50 av de föregående dagarna, går det med hela rörelsen. Ställ in dina SL-nivåer 10 pips bort från motsatt ordning. Jag har bifogat ett spridningsblad med alla formler. Allt du behöver göra sätts i High, low and close, och det kommer att ge dig alla siffror. din köp, sälja, ta vinst och sluta förlust. Beroende på vilken tidszon du är i, föreslår jag att du ställer in dina beställningar innan din marknad öppnas. i mitt fall skulle det vara London Market kl 08:00 GMT. Tack en miljon, och någon matning från proffsen skulle uppskattas. Med vänliga hälsningar, Stuart (BE) Inskickad av Användaren den 8 mars 2009 - 04:18. Inskickad av synalon den 9 mars 2009 - 03:03. Tack för att du skickade in det här intressanta systemet Stuart. Eftersom jag inte kan titta på marknaderna konsekvent, letar jag efter ett system som du i grund och botten kan ställa in och glömma. Detta kan fungera bra i det avseendet. Jag planerar att demo det för att se vilka resultat jag uppnår. Jag ville påpeka något som jag märkte när jag hämtade ditt bifogade spreadsheet. Formlerna som genererar både den långa ingången och den korta inmatningen är bara korrekta på det exempel som du inkluderade (första raden av celler). På de celler som följer finns en annan formel som inte matchar metoden som du listade ovan. Jag märkte skillnaden när några av mina manuella beräkningar inte matchade de värden som genereras av spreadsheetet. Bara en överblick, jag är säker, men jag trodde Id peka ut det för dem som kanske inte fånga det. Återigen tack för systemet. Good Trading, synalon Inskickad av Wayne den 10 mars 2009 - 23:01. Detta kan lägga till mycket hjälp när du inte ställer in på datorn hela tiden. Fick jag det här rätt. Ditt system är att ställa in långa och korta order samtidigt. Snabbt skynda med svaret. Jag är angelägen för en paus med lyckliga resultat. Jag gillar den här sidan och tack Stuart Wayne Inskickad av Stuart den 11 mars 2009 - 11:21. Hej Wayne och Synalon, för att svara på din fråga Wayne. Ja, du ställde båda orderen samtidigt. Förhoppningsvis kommer en att utlösas och avslutas strax efter att marknaden öppnas. Och Synalon märkte jag felet i formeln. Jag har laddat upp ett nytt spreadsheet. Tänk också på att du enkelt kan kopiera formlerna för nya par - som parcellerna 2 decimaler och 4 decimaler. Med vänliga hälsningar, Stuart Inskickad av Marie den 11 mars 2009 - 13:15. Tack Stuart för ditt system. Jag tror att stoppförlusterna ska sättas till motsatt ordning 10 för shorts, och motsatt ordning - 10 för långa. Har du funderat på att filtrera affärer med den långsiktiga trenden Inlagd av Stuart den 12 mars 2009 - 02:45. Tack för din kommentar. Jag har stoppförlusterna satt till 10 respektive -10. Jag testar för närvarande en trendindikator för att bara ställa in en order, beroende på den allmänna trenden. Även tyngdpunktens mitt verkar indikera riktningen. (forex-strategier-revealedscalpingcenter-of-gravity) Jag kommer posta indikatorerna här så snart jag är nöjd med resultaten. Jag tror att det skulle vara mycket säkrare att bara sätta order i en riktning. men måste filtrera vilken som helst. Inskickad av Stuart den 12 mars 2009 - 04:21. Jag har gjort en mall med hjälp av vissa indikatorer för att bestämma vilken väg som ska ställas in för dagens order. I mallen har jag wellxAMA-indikatorn, liksom indikatorcentret för tyngdpunkten. Hur du bestämmer vilken handel som ska placeras är vid den givna tiden, titta på Gravity-linjens allmänna riktning, och även på wellxAMA-punkten eller sista punkten. Om wellxAMA-punkten eller sista punkten är gul - ENDAST PLACERA EN KORT ORDER. Om wellxAMA-punkten är blå - ENDAST PLACERA LONG ORDER. Jag har märkt att det fungerar bäst, för mig, handlar bara GBP-paren och ställer order precis innan London-marknaden öppnar. Men man kan välja vilket par som helst, och även en 24-timmarsperiod. Jag har bifogat spreadsheet igen, men med formlerna för både ett par med 4 decimaler och 2 decimaler. Tack och lycklig handel. Daily Range Indicator Attached är en daglig intervallindikator som är mycket bra och funktionell. Men jag skulle vilja ha några förändringar och undrade om någon kunde ge mig lite hjälp. Jag har försökt mig själv men kan inte arbeta ut det. Kan du snälla ta bort quotMaximum StopLossesquot-titeln och sakerna under den. Också kan du ta bort quotRisk till Reward Ratioquot titel och figur. Så allt jag vill vara kvar är Daily Ranges, rummet upp och ner och dailylow high sections. Indikatorn är fin. kan jag veta hur använder du det i handelssens. Prova den bifogade (anmärkning: du kanske måste radera. mq4-filen ur din. MQL4Indicators-mapp först). Jag skrev inte denna indikator. Allt jag gjorde var att kompilera. mq4 i inlägg 2 med hjälp av build 509 compiler..ex4 verkar fungera OK på Axi build 940 (se skärmdump). Kräver att Arial och Arial Bold-teckensnitt ska installeras, men så långt jag vet är de vanliga med Windows. Bifogad bild (klicka för att förstora) Prova den bifogade (anmärkning: du kan behöva radera. mq4-filen ur din. MQL4Indicators-mapp först). Jag skrev inte denna indikator. Allt jag gjorde var att kompilera. mq4 i inlägg 2 med hjälp av build 509 compiler..ex4 verkar fungera OK på Axi build 940 (se skärmdump). Kräver att Arial och Arial Bold-teckensnitt ska installeras, men så långt jag vet är de vanliga med Windows. Tack Hanover. Bara för min information, vilken fil behöver jag först ta bort ur indikatorns mapp. Den gamla filen Och vad är skillnaden mellan föregående. mq4 och denna. ex4-fil jag bara märkte att den gamla indy i inlägg 2 heter DailyRangeIndicator medan Den jag sammanställde är DailyRangeIndicator (1), och det är därför frivilligt att ta bort det gamla indiet. Var noga med att använda den nya. Det borde inte vara någon skillnad i koden: som jag sa, allt jag gjorde var nedladdning och kompilera den gamla. mq4-filen. Om den nya fungerar för dig, bra. Om inte, gjorde jag mitt bästa. OK, någon aning om hur man får den nya indikatorn dyka upp i den anpassade indikatorpanelen så att jag kan tillämpa den. Den första kvittotalet Range Indicatorquot visade sig bra och jag kunde tillämpa den, men den här quotDailyRangeIndicator (1) citationstecknet visas inte: Bifogad bild (klicka för att förstora) FX DailyRange Förutsatta stöd - och motståndsnivåer FX DailyRange är en mycket effektiv indikator som visar att du förutspådde högt och lågt för dagen. Det ger dig ett intradagstöd och resistansområde, och det är väldigt annorlunda än andra indikatorer som bara visar dig högt och lågt från föregående dag. Prissättningen som nämns i videoklippet ovan var endast giltig under den inledande lanseringen. FX DailyRange förutsäger den höga och låga av den kommande dagen för de 20 stora valutaparen, och låter dig få en känsla av var marknaden är på väg framåt, vilket är en stor hjälp, oavsett din handelsstrategi. Att veta i förväg där marknaden sannolikt kommer att omvända eller stärka kan göra stor skillnad i din handel. Nedan är ett H1-diagram som visar en röd trendlinje för den dagliga höga och en grön trendlinje för det dagliga läget. Om du handlar trenden, markerar marknaden ofta eller förändrar trenden helt när den träffar hög eller låg. Om du handlar mot trend, leta efter säljinställningar runt höga och köp inställningar runt det låga. Några av de bästa handelsuppsättningarna uppstår, när marknaden är nära hög eller låg, när London-sessionen öppnas utan några nyheter. Det finns inga garantier för att den höga eller låga kommer att hålla, men det håller mycket ofta. Det finns undantag, till exempel stora nyhetsmeddelanden. När den höga eller den låga bryts med 15 pips eller mer, återvänder marknaden ofta till det höga eller det låga för att testa det. När den stänger inom intervallet återhämtar marknaden sig ofta. Nedan är ett M15 diagram som visar hur marknaden når den förutsagda låga och drar tillbaka. Vi rekommenderar att du använder FX DailyRange med andra indikatorer, till exempel: RSI, Stochastic och TDI. I grund och botten någon indikator som kan visa dig översålda, överköpta och divergerande, och även stearinljusomslagsmönster som en Doji, Hammer, Inverted Hammer, Shooting Star och Morning Star. De bästa tidsramarna att använda är 5-minuters, 15-minuters, halvtimmars och timmarschema. Vi rekommenderar 15-minuterschemat. FX DailyRange levereras med en applikation som heter Indicator Manager. Det låter dig enkelt installera och konfigurera indikatorn för alla dina plattformar. Den mottar också den dagliga höga och låga från våra servrar och uppdaterar indikatorn automatiskt. Nedan visas en skärmdump av Indikatorhanteraren. FX DailyRange kan köpas antingen som en månatlig eller årlig prenumeration, båda innehåller alla 20 valutapar. Den årliga prenumerationen får dig 2 månader gratis. Den månatliga är 47 per månad och den årliga är 497 per år. Avbryt när som helst. Denna produkt är licensierad per maskin. Vi erbjuder inte en provversion. De tillgängliga valutapar är: AUDJPY, AUDUSD, EURCAD, EURCHF, EURGBP, EURJPY, EURUSD, GBPCHF, GBPJPY, GBPUSD, NZDUSD, USDCAD, USDCHF, USDJPY, AUDCAD, AUDNZD, GBPCAD, CADJPY, EURAUD och CHFJPY. För närvarande stöds MetaTrader 4 och MetaTrader 5, var vänlig informera oss vilken handelsplattform FX DailyRange ska stödja nästa: Amerikanska regeringens obligatoriska ansvarsfriskrivning Handel på Forex-marknaden är mycket spekulativ, innebär stor risk och är inte lämplig för alla investerare. Du måste vara medveten om riskerna och vara villiga att acceptera dem för att handla på Forex marknaden. Därför bör du noga överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit innan du bestämmer dig för att delta i Forex trading. Viktigast av allt bör investerare endast använda riskkapital vid handel med Forex-marknaden eftersom det alltid finns risk för betydande förluster. Inte handla med pengar du inte har råd att förlora. Ingen representation görs att något konto kommer eller kommer sannolikt att uppnå vinster eller förluster som liknar dem som diskuteras på denna webbplats. Det förflutna resultatet av något handelssystem eller metodik är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. Senaste Nyheter Senaste WebinarsDaily Range Ladda ner Daily Range Forex Indikator för Metatrader utan kostnad. Daily Range har varit verkligen efterfrågad och denna anmärkningsvärda indikator vi har ingen kostnad, så det skulle kunna vara en gratis Forex trading indikator. Mq4 fungerar i Meta Trader 4 och Meta Trader 5-versionen, även med andra MT-plattformar. Om du har erfarenhet brukar det här Daily Range, särskilt om du tror att denna indikator är bäst för Forex, är markeringen dess prestanda inspirerad. Vi skulle också uppskatta när du ger några kommentarer, feedback eller några förslag om hur du använder indikatorn Daily Range. Med hjälp av dina kommentarer kommer det sannolikt att vara lätt för valutahandlare att välja vilka indikatorer ska de använda sig av. Vi, Forex valutahandelnärerna söker ständigt bättre indikatorer för en ännu mer exakt handel. Och vi8217re önskar att du kommer att bli hjälpt av denna Daily Range-indikator för att hitta en mer exakt handel eller göra bättre beslut för handel och generera bättre resultat. Vi lägger stor vikt vid att hitta de bästa Forex-indikatorerna som Daily Range. Därefter kan vi få dem laddade upp på vår hemsida, vilket i sin tur ger individer en chans att ladda ner det utan några avgifter och lägga till mycket mer bättre handlare. Följ oss på Twitter eller som oss på Facebook för att prata om dina trevliga tankar med avseende på indikatorn. Varje gång vi laddar upp en ny indikator kan du meddela dig det. Hämta Daily Range. mq4 Metatrader Indicator Free

No comments:

Post a Comment